מה קורה בעולם הוראת התכנות - סקירה קצרה

DEC PDP-8 picture courtesy of  bitsavers.trailing-edge.com
תחום המחשוב הינו אחד מהגורמים המשמעותיי העוזרים לקדם טכנולוגיות שונות.  מסימולציות של מזג אוויר קיצוני, ועד טכנולוגיות עזר בניתוחי מוח בעזרת יד רובוטית.   הטכנולוגיה משפיע על כולנו ועל איכות חיינו.
אם נסתכל מה קרה ב-50 שנה האחרונים מ-1965, כאשר חברת DEC הוציאה את ה PDP-8.  זהו המחשב ה"שולחני" הפופולארי (נמכרו 50,000 יח') הראשון ועד היום - דור ה-Android.
ה-PDP-8 היה בעל זיכרון של 4KB (כיום מדברים על מליארד ק"ב ב-DISK ON KEY) וממהירות של 15 פקודות בשניה למליארדי פקודות לשניה.

ההוראה נעזרת במחשבים ככלי עזר לחיפוש, עיבוד ועריכת מידע.   ב-15 השנים האחרנות עם התמסדות תחום התוכנה והאלקטרוניקה, התפתחו כלים נוחים להוראת תכנות ואלקטרוניקה.
להלן כמה דוגמאות:
חברת LEGO פיתחו ביחד עם פרופ' את Seymour Papert  סביבת ההוראה LOGO.
 
בשנות ה-80 פרופ' פאפרט פיתח ביחד עם חברת לגו את ה- NXT הידוע.  ערכת לגו טכניק איכותי שניתן להרכבה עצמאית ולתכנות פשוט.   עד היום משתמשים ב-NXT להוראה המשלבת מכניקה, פיזיקה, תכנות והנדסה.  סביבה לימודית פופולרית שכזאת - היא ה-FLL תחרות רובוטיקה עולמית.

עם ירידת העלות של כוח החישוב נהפכה הגרפיקה לחלק מובנה מהתוכנה.
תלמידו של פרופ' פאפרט - מיץ' רזניק שהקים ב-MIT את קבוצת היזמות LifeLong Kindergarten הוסיף דרגה נגישות וגרפיקה נוספת ופיתח את ה-SCRATCH.


מעט סטסיטיקה על היקף התחום
תעשיית התוכנה מכרה ב-2013 ב-$450 מיליארד.   זהו בערך שישית מהמכירות של תעשיית החומרה העומדת על כ-$3 טריליון.
ב-2013 התבצעו רכישות של חברות תוכנה ב-$1.5 טירליון.   לכל זה יש השפעה על חיינו ועל התרבות בה אנחנו מגדלים ילדים.
Comments